PLANOWANE WYŁĄCZENIA PRĄDU

Zgłoszenia o awariach przyjmowane są przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia pod bezpłatnym numerem telefonu – 991.

Dla klientów spoza obszaru OSD Enei chcących uzyskać informację o wyłączeniach numer telefonu – +48/61 846 32 99 (opłata za połączenie zgodnie z cennikiem operatora).

Obszar Kościan

13 listopada 2019 r. w godz. 08:30 – 15:30

gm. Kościan: Turew działka nr 125/4 Gospodarstwo – TOP FARMS Wielkopolska; ul. Szkolna nr 2, 33, Rzeźnictwo-Wędliniarstwo DOMAGAŁA; ul. Podgórna nr 1.

Obszar Śmigiel

15 listopada 2019 r. w godz. 08:00 – 17:00

gm. Śmigiel: Bruszczewo ul. Nowa, Okrężna – całe ulice; ul. Przysiecka nr 21, 23, 44, działki nr 182/1 do 6.

Obszar Śmigiel

15 listopada 2019 r. w godz. 09:00 – 13:00

gm. Śmigiel: Czacz ul. Gen. Augusta E. Fieldorfa nr 76, działka nr 497/6.

Obszar Krzywiń

15 listopada 2019 r. w godz. 09:00 – 13:00

gm. Krzywiń: Łagowo nr 1 do 19, 24 do 33, 64 do 79A, Remiza OSP, działka nr 214.

Obszar Kościan

18 listopada 2019 r. w godz. 08:00 – 13:00

gm. Kościan: Kokorzyn ul. Kościańska nr 5A, 5B, 5C, działka nr 384/58.

 

Jak postępować w przypadku awarii zasilania?

Wyłączenie dopływu energii elektrycznej może być spowodowane zadziałaniem urządzeń zabezpieczających w instalacji domowej (bezpieczników, wyłączników różnicowoprądowych) jak też awarią w sieci zasilającej lub prowadzonymi przez Enea Operator pracami planowanymi*. Wstępnie, przyczynę awarii określamy obserwując sąsiednie domy (czy pali się w nich światło), oświetlenie ulicy, ewentualnie lampki kontrolne zasilania w rozdzielnicy.

Brak światła w okolicy świadczy o uszkodzeniu na sieci zasilającej i fakt ten ewentualnie zgłaszamy na pogotowie energetyczne pod numer telefonu – 991. Jeśli jednak sieć jest zasilana, to należy sprawdzić w rozdzielnicy czy nie zadziałały zabezpieczenia w wyniku przeciążenia lub zwarcia w instalacji. Trzeba również sprawdzić wyłącznik różnicowoprądowy. Jeśli przy próbie załączenia, zabezpieczenie natychmiast reaguje, należy odłączyć wszystkie odbiorniki i ponowić próbę. Gdy zabezpieczenia nie reagują –  podłączamy kolejno poszczególne odbiorniki, a zadziałanie zabezpieczenia w momencie włączenia jednego z nich wskazuje na uszkodzenie właśnie w tym urządzeniu. Może się też zdarzyć, że zadziałają bezpieczniki przedlicznikowe, do których nie mamy dostępu. W takiej sytuacji należy powiadomić pogotowie energetyczne.

* Brak zasilania może być spowodowany również wykonywaniem prac planowych (eksploatacyjnych, przyłączaniem nowych odbiorców, itd.). Enea Operator informuje o tych pracach z wyprzedzeniem poprzez ogłoszenia prasowe, na swojej stronie internetowej lub też w inny sposób rozpowszechniony lokalnie na danym terenie.

Źródło: ENEA Operator

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o