Zgłoszenia o awariach przyjmowane są przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia pod bezpłatnym numerem telefonu – 991.
Dla klientów spoza obszaru OSD Enei chcących uzyskać informację o wyłączeniach numer telefonu – +48/61 846 32 99 (opłata za połączenie zgodnie z cennikiem operatora).
Obszar Kościan
30 stycznia 2023 r. w godz. 08:30 – 14:30
gm. Kościan: Pelikan ul. Poprzeczna nr 20, 22, nr 24 do 29, działki nr 325/5, 331/9, 332/5, 333/5 do 333/10, 336/44, 336/45.
Obszar Kościan
6 lutego 2023 r. w godz. 09:00 – 16:00
gm. Kościan: Choryń nr 10B, 10C, 12 do 16 parzyste, nr 23 szkoła, 25, 27, 35 DANKO, 39, 39A, działki nr 70/10, 70/51, 70/54, 70/86, hydrofornia.
Obszar Śmigiel
6 lutego 2023 r. w godz. 11:30 – 16:30
gm. Śmigiel: Stare Szczepankowo nr 4, działki nr 46, 47.
Obszar Kościan
6 lutego 2023 r. w godz. 14:00 – 15:30
gm. Kościan: Kurza Góra ul. Rolna – cała; Kościan: ul. Chłapowskiego nr 11, nr 13 do 20, nr 21 do 29 nieparzyste, działki nr 3488, 3489/4; ul. Rolna – cała.
Obszar Kościan
6 lutego 2023 r. w godz. 15:30 – 17:00
Kościan: ul. Północna nr 1, 3, Enea Operator, Enea S.A., Enea Serwis, BHU, Enea Oświetlenie, 42 stacja kontroli pojazdów, działki nr 3364/6, 3364/7, wieża telefonii komórkowej.
Jak postępować w przypadku awarii zasilania?
Wyłączenie dopływu energii elektrycznej może być spowodowane zadziałaniem urządzeń zabezpieczających w instalacji domowej (bezpieczników, wyłączników różnicowoprądowych) jak też awarią w sieci zasilającej lub prowadzonymi przez Enea Operator pracami planowanymi*. Wstępnie, przyczynę awarii określamy obserwując sąsiednie domy (czy pali się w nich światło), oświetlenie ulicy, ewentualnie lampki kontrolne zasilania w rozdzielnicy.
Brak światła w okolicy świadczy o uszkodzeniu na sieci zasilającej i fakt ten ewentualnie zgłaszamy na pogotowie energetyczne pod numer telefonu – 991. Jeśli jednak sieć jest zasilana, to należy sprawdzić w rozdzielnicy czy nie zadziałały zabezpieczenia w wyniku przeciążenia lub zwarcia w instalacji. Trzeba również sprawdzić wyłącznik różnicowoprądowy. Jeśli przy próbie załączenia, zabezpieczenie natychmiast reaguje, należy odłączyć wszystkie odbiorniki i ponowić próbę. Gdy zabezpieczenia nie reagują – podłączamy kolejno poszczególne odbiorniki, a zadziałanie zabezpieczenia w momencie włączenia jednego z nich wskazuje na uszkodzenie właśnie w tym urządzeniu. Może się też zdarzyć, że zadziałają bezpieczniki przedlicznikowe, do których nie mamy dostępu. W takiej sytuacji należy powiadomić pogotowie energetyczne.
* Brak zasilania może być spowodowany również wykonywaniem prac planowych (eksploatacyjnych, przyłączaniem nowych odbiorców, itd.). Enea Operator informuje o tych pracach z wyprzedzeniem poprzez ogłoszenia prasowe, na swojej stronie internetowej lub też w inny sposób rozpowszechniony lokalnie na danym terenie.
Źródło: ENEA Operator