PLANOWANE WYŁĄCZENIA PRĄDU

Zgłoszenia o awariach przyjmowane są przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia pod bezpłatnym numerem telefonu – 991.

Dla klientów spoza obszaru OSD Enei chcących uzyskać informację o wyłączeniach numer telefonu – +48/61 846 32 99 (opłata za połączenie zgodnie z cennikiem operatora).

Obszar Śmigiel

9 lipca 2020 r. w godz. 08:00 – 14:30

gm. Śmigiel: Koszanowo ul. Bruszczewska nr 35, 35A, działki nr 50, 358/10, 358/22 Śmigiel: ul. Łukomskiego 1 do 11, 13, 15; ul. Kręta nr 22, ul. Ogrodowa nr 31, ul. Podgórze – cała ulica; ul. Świętego Wita nr 15, 22 do 35, nr 36 do 48A parzyste, PHU – Usługi Pogrzebowe, PH CHUDAK, Kościół; ul. Zielona – cała ulica.

Obszar Śmigiel

9 lipca 2020 r. w godz. 13:00 – 14:30

Śmigiel: ul. Dudycza nr 1, 3; ul. Leszczyńska nr 7, 8, 10, 10A; ul. Południowa nr 1 do 4, działki nr 884/4, 880/1 – przyłącze napowietrzne; ul. Ogrodowa nr 6, 8 do 29, działki nr 822/6, MON-CHERI.

Obszar Śmigiel

10 lipca 2020 r. w godz. 08:00 – 14:30

gm. Śmigiel: Koszanowo ul. Bruszczewska nr 35, 35A, działki nr 50, 358/10, 358/22. Śmigiel: ul. Kręta nr 22, ul. Świętego Wita nr 33, 35, 36 do 48A parzyste, PH Chudak, Kościół.

Obszar Śmigiel

10 lipca 2020 r. w godz. 09:00 – 12:30

gm. Śmigiel: Czacz ul. Fieldorfa nr 60C, 60E, działki nr 721/7 do 10.

Obszar Kościan

13 lipca 2020 r. w godz. 07:00 – 12:00

gm. Kościan: Nowy Lubosz ul. Kwiatowa – cała ulica.

Obszar Śmigiel

13 lipca 2020 r. w godz. 12:30 – 15:30

Śmigiel: ul. Łepkowicza nr 12, 14, 25, 27, działki nr 1526/1 i 2, przepompownia; ul. Morownicka nr 17.

Obszar Kościan

15 lipca 2020 r. w godz. 08:00 – 12:00

gm. Kościan: Nowy Lubosz Os. Reja nr 13 do 22, działka nr 277, mechanika pojazdowa Kasztelan.

Obszar Śmigiel

15 lipca 2020 r. w godz. 08:00 – 15:00

Śmigiel: ul. Łepkowicza nr 1, 2A do E, 3, 5, 6, 7, 8A, 9, nr 17 do 23 nieparzyste, działki nr 1525/2, 1533/1, 1539/8; ul. Polna nr 9A (działka nr 1507/2).

 

Jak postępować w przypadku awarii zasilania?

Wyłączenie dopływu energii elektrycznej może być spowodowane zadziałaniem urządzeń zabezpieczających w instalacji domowej (bezpieczników, wyłączników różnicowoprądowych) jak też awarią w sieci zasilającej lub prowadzonymi przez Enea Operator pracami planowanymi*. Wstępnie, przyczynę awarii określamy obserwując sąsiednie domy (czy pali się w nich światło), oświetlenie ulicy, ewentualnie lampki kontrolne zasilania w rozdzielnicy.

Brak światła w okolicy świadczy o uszkodzeniu na sieci zasilającej i fakt ten ewentualnie zgłaszamy na pogotowie energetyczne pod numer telefonu – 991. Jeśli jednak sieć jest zasilana, to należy sprawdzić w rozdzielnicy czy nie zadziałały zabezpieczenia w wyniku przeciążenia lub zwarcia w instalacji. Trzeba również sprawdzić wyłącznik różnicowoprądowy. Jeśli przy próbie załączenia, zabezpieczenie natychmiast reaguje, należy odłączyć wszystkie odbiorniki i ponowić próbę. Gdy zabezpieczenia nie reagują –  podłączamy kolejno poszczególne odbiorniki, a zadziałanie zabezpieczenia w momencie włączenia jednego z nich wskazuje na uszkodzenie właśnie w tym urządzeniu. Może się też zdarzyć, że zadziałają bezpieczniki przedlicznikowe, do których nie mamy dostępu. W takiej sytuacji należy powiadomić pogotowie energetyczne.

* Brak zasilania może być spowodowany również wykonywaniem prac planowych (eksploatacyjnych, przyłączaniem nowych odbiorców, itd.). Enea Operator informuje o tych pracach z wyprzedzeniem poprzez ogłoszenia prasowe, na swojej stronie internetowej lub też w inny sposób rozpowszechniony lokalnie na danym terenie.

Źródło: ENEA Operator

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o