PLANOWANE WYŁĄCZENIA PRĄDU

Zgłoszenia o awariach przyjmowane są przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia pod bezpłatnym numerem telefonu – 991.

Dla klientów spoza obszaru OSD Enei chcących uzyskać informację o wyłączeniach numer telefonu – +48/61 846 32 99 (opłata za połączenie zgodnie z cennikiem operatora).

Obszar Kościan

20 września 2019 r. w godz. 07:30 – 13:30

Kościan Os. Nad Łąkami nr 28, 28A hurtownia Volt, nr 33 do 42.

Obszar Kościan

20 września 2019 r. w godz. 09:00 – 16:00

gm. Kościan: Stare Oborzyska ul. Kościańska nr 2, 4, 16, działka nr 63/7, ul. Szkolna nr 2, 4, 18, ul. Okrężna cała.

Obszar Śmigiel

23 września 2019 r. w godz. 08:30 – 13:00

gm. Śmigiel: Czacz ul. Wielichowska nr 2 do 18, nr 73, 74, działki nr 480/30, 481/4 parking przy DK5.

Obszar Kościan

23 września 2019 r. w godz. 10:00 – 14:30

Kościan: ul. Północna nr 48 R.B. Nieruchomości, 50 piekarnia, ul. Składowa nr 2A sklep rolniczo-techniczny Grene, Ustech, 4 mleczarnia zasilanie 0,4kV, 5 blok mleczarni zasilanie 0,4kV.

Obszar Kościan

24 września 2019 r. w godz. 08:00 – 13:00

gm. Kościan: Nowy Lubosz ul. Ogrodowa nr 96, 101, 103, 109, działka nr 182/5.

Obszar Kościan

24 września 2019 r. w godz. 09:00 – 12:00

gm. Kościan: Kiełczewo ul. Poznańska nr 99 stacja paliw, działka nr 879 kamieniarstwo, Nowe Oborzyska (Pianowo) działka nr 1/9.

Obszar Czempiń

30 września 2019 r. w godz. 09:00 – 14:30

gm. Czempiń: Pecna ul. Bieczyńska, ul. Lipowa, ul. Polna, ul. Spokojna.

 

Jak postępować w przypadku awarii zasilania?

Wyłączenie dopływu energii elektrycznej może być spowodowane zadziałaniem urządzeń zabezpieczających w instalacji domowej (bezpieczników, wyłączników różnicowoprądowych) jak też awarią w sieci zasilającej lub prowadzonymi przez Enea Operator pracami planowanymi*. Wstępnie, przyczynę awarii określamy obserwując sąsiednie domy (czy pali się w nich światło), oświetlenie ulicy, ewentualnie lampki kontrolne zasilania w rozdzielnicy.

Brak światła w okolicy świadczy o uszkodzeniu na sieci zasilającej i fakt ten ewentualnie zgłaszamy na pogotowie energetyczne pod numer telefonu – 991. Jeśli jednak sieć jest zasilana, to należy sprawdzić w rozdzielnicy czy nie zadziałały zabezpieczenia w wyniku przeciążenia lub zwarcia w instalacji. Trzeba również sprawdzić wyłącznik różnicowoprądowy. Jeśli przy próbie załączenia, zabezpieczenie natychmiast reaguje, należy odłączyć wszystkie odbiorniki i ponowić próbę. Gdy zabezpieczenia nie reagują –  podłączamy kolejno poszczególne odbiorniki, a zadziałanie zabezpieczenia w momencie włączenia jednego z nich wskazuje na uszkodzenie właśnie w tym urządzeniu. Może się też zdarzyć, że zadziałają bezpieczniki przedlicznikowe, do których nie mamy dostępu. W takiej sytuacji należy powiadomić pogotowie energetyczne.

* Brak zasilania może być spowodowany również wykonywaniem prac planowych (eksploatacyjnych, przyłączaniem nowych odbiorców, itd.). Enea Operator informuje o tych pracach z wyprzedzeniem poprzez ogłoszenia prasowe, na swojej stronie internetowej lub też w inny sposób rozpowszechniony lokalnie na danym terenie.

Źródło: ENEA Operator

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybować  
Powiadom o