PLANOWANE WYŁĄCZENIA PRĄDU

Zgłoszenia o awariach przyjmowane są przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia pod bezpłatnym numerem telefonu – 991.

Dla klientów spoza obszaru OSD Enei chcących uzyskać informację o wyłączeniach numer telefonu – +48/61 846 32 99 (opłata za połączenie zgodnie z cennikiem operatora).

Obszar Kościan

11 maja 2022 r. w godz. 08:00 – 10:00

gm. Kościan: Racot ul. Kościańska nr 2.

Obszar Krzywiń

12 maja 2022 r. w godz. 08:00 – 16:00

gm. Krzywiń: Świniec nr 5 do 23, działka nr 446/1, 446/3, C&C DREWNOPOL.

Obszar Kościan

13 maja 2022 r. w godz. 08:00 – 13:30

gm. Kościan: Nowy Lubosz ul. Ogrodowa nr 4, 8, 10, 12, 20.

Obszar Krzywiń

16 maja 2022 r. w godz. 08:00 – 16:00

gm. Krzywiń: Jurkowo nr 45 do 54, 58 do 62, działki nr 59/24 Gospodarstwo Rolne KOMBINAT 2000, 233, 253.

Obszar Kościan

16 maja 2022 r. w godz. 09:00 – 12:30

gm. Kościan: Katarzynin ul. Krasickiego nr 1, 3, 5; ul. Lipowa nr 23, 27, 34, 36, nr 38 do 44, 46, 48, 50, 55, nr 58 do 66 parzyste, działki nr 93 i 99 kanalizacja, 95/1, 102/5, 212/1; ul. Ogrodowa, Polna, Zbożowa – całe ulice.

Obszar Kościan

17 maja 2022 r. w godz. 08:00 – 11:00

gm. Kościan: Czarkowo nr 2, 2A, 2B, 34, 34A, działki nr 24 ujęcie gazu, nr 60/2, SKR. Pelikan: ul. Boczna – cała; ul. Krótka – cała; ul. Ogrodowa – cała; ul. Wielichowska nr 62 64, 84, 88, 89, 90, 94, 95, 95A, 100 do 108, nr 110, 112, 114, 117, 123, 125, 129, 144, 153, 154, 171, działki nr 322/1 do 322/10, 337/9, 337/10, 338, 347/4, 347/9, 355/1, 355/2, nr 503/2 do 503/5, hydrofornia, PGNIG.

Obszar Kościan

17 maja 2022 r. w godz. 13:00 – 15:00

gm. Kościan: Czarkowo nr 2, 2A, 2B, 34, 34A, działki nr 24 ujęcie gazu, nr 60/2, SKR. Pelikan: ul. Boczna – cała; ul. Krótka – cała; ul. Ogrodowa – cała; ul. Wielichowska nr 62 64, 84, 88, 89, 90, 94, 95, 95A, 100 do 108, nr 110, 112, 114, 117, 123, 125, 129, 144, 153, 154, 171, działki nr 322/1 do 322/10, 337/9, 337/10, 338, 347/4, 347/9, 355/1, 355/2, nr 503/2 do 503/5, hydrofornia, PGNIG.

 

Jak postępować w przypadku awarii zasilania?

Wyłączenie dopływu energii elektrycznej może być spowodowane zadziałaniem urządzeń zabezpieczających w instalacji domowej (bezpieczników, wyłączników różnicowoprądowych) jak też awarią w sieci zasilającej lub prowadzonymi przez Enea Operator pracami planowanymi*. Wstępnie, przyczynę awarii określamy obserwując sąsiednie domy (czy pali się w nich światło), oświetlenie ulicy, ewentualnie lampki kontrolne zasilania w rozdzielnicy.

Brak światła w okolicy świadczy o uszkodzeniu na sieci zasilającej i fakt ten ewentualnie zgłaszamy na pogotowie energetyczne pod numer telefonu – 991. Jeśli jednak sieć jest zasilana, to należy sprawdzić w rozdzielnicy czy nie zadziałały zabezpieczenia w wyniku przeciążenia lub zwarcia w instalacji. Trzeba również sprawdzić wyłącznik różnicowoprądowy. Jeśli przy próbie załączenia, zabezpieczenie natychmiast reaguje, należy odłączyć wszystkie odbiorniki i ponowić próbę. Gdy zabezpieczenia nie reagują –  podłączamy kolejno poszczególne odbiorniki, a zadziałanie zabezpieczenia w momencie włączenia jednego z nich wskazuje na uszkodzenie właśnie w tym urządzeniu. Może się też zdarzyć, że zadziałają bezpieczniki przedlicznikowe, do których nie mamy dostępu. W takiej sytuacji należy powiadomić pogotowie energetyczne.

* Brak zasilania może być spowodowany również wykonywaniem prac planowych (eksploatacyjnych, przyłączaniem nowych odbiorców, itd.). Enea Operator informuje o tych pracach z wyprzedzeniem poprzez ogłoszenia prasowe, na swojej stronie internetowej lub też w inny sposób rozpowszechniony lokalnie na danym terenie.

Źródło: ENEA Operator

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments