PLANOWANE WYŁĄCZENIA PRĄDU

Zgłoszenia o awariach przyjmowane są przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia pod bezpłatnym numerem telefonu – 991.

Dla klientów spoza obszaru OSD Enei chcących uzyskać informację o wyłączeniach numer telefonu – +48/61 846 32 99 (opłata za połączenie zgodnie z cennikiem operatora).

Obszar Kościan

20 października 2021 r. w godz. 08:30 – 14:30

gm. Kościan: Bonikowo ul. Dworcowa nr 17, 17B, 19, 19A, 27, działki nr 139, 172/10 do 17, 172/21, 174/7, 174/13, 174/15, AKWIZYTOR, FHU Józefowski, METCHEM-TRADE, METCHEM-KOŚCIAN, Spółka Wodna.

Obszar Krzywiń

21 października 2021 r. w godz. 08:30 – 12:30

Krzywiń ul. Kościańska nr 92 do 95, działki nr 432/1, 1063; ul. Mostowa nr 23 do 31 nieparzyste, nr 34A do 48 parzyste, nr 56; ul. Strumykowa – cała ulica; gm. Krzywiń: Nowy Dwór nr 57 do 62, 63, 65, GR Starowicz. Krzywiń/Nowy Dwór działki nr 425 do 429, nr 432 do 448, nr 456 do 471/5.

Obszar Kościan

22 października 2021 r. w godz. 08:00 – 13:30

gm. Kościan: Nowy Lubosz ul. Sadowa nr 20, 37, działki nr 159/1, 159/12, 171/12.

Obszar Kościan

25 października 2021 r. w godz. 08:00 – 15:00

gm. Kościan: Bonikowo ul. Dworcowa działka 172/21.

Obszar Kościan

25 października 2021 r. w godz. 09:00 – 12:00

gm. Kościan: Szczodrowo nr 1D do 3, nr 5, nr 14 do 17B, działki 119/21, 125/18, 126/7, 156/9, przepompownia ścieków, WIATTRANS.

 

Jak postępować w przypadku awarii zasilania?

Wyłączenie dopływu energii elektrycznej może być spowodowane zadziałaniem urządzeń zabezpieczających w instalacji domowej (bezpieczników, wyłączników różnicowoprądowych) jak też awarią w sieci zasilającej lub prowadzonymi przez Enea Operator pracami planowanymi*. Wstępnie, przyczynę awarii określamy obserwując sąsiednie domy (czy pali się w nich światło), oświetlenie ulicy, ewentualnie lampki kontrolne zasilania w rozdzielnicy.

Brak światła w okolicy świadczy o uszkodzeniu na sieci zasilającej i fakt ten ewentualnie zgłaszamy na pogotowie energetyczne pod numer telefonu – 991. Jeśli jednak sieć jest zasilana, to należy sprawdzić w rozdzielnicy czy nie zadziałały zabezpieczenia w wyniku przeciążenia lub zwarcia w instalacji. Trzeba również sprawdzić wyłącznik różnicowoprądowy. Jeśli przy próbie załączenia, zabezpieczenie natychmiast reaguje, należy odłączyć wszystkie odbiorniki i ponowić próbę. Gdy zabezpieczenia nie reagują –  podłączamy kolejno poszczególne odbiorniki, a zadziałanie zabezpieczenia w momencie włączenia jednego z nich wskazuje na uszkodzenie właśnie w tym urządzeniu. Może się też zdarzyć, że zadziałają bezpieczniki przedlicznikowe, do których nie mamy dostępu. W takiej sytuacji należy powiadomić pogotowie energetyczne.

* Brak zasilania może być spowodowany również wykonywaniem prac planowych (eksploatacyjnych, przyłączaniem nowych odbiorców, itd.). Enea Operator informuje o tych pracach z wyprzedzeniem poprzez ogłoszenia prasowe, na swojej stronie internetowej lub też w inny sposób rozpowszechniony lokalnie na danym terenie.

Źródło: ENEA Operator

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o