PLANOWANE WYŁĄCZENIA PRĄDU

Zgłoszenia o awariach przyjmowane są przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia pod bezpłatnym numerem telefonu – 991.

Dla klientów spoza obszaru OSD Enei chcących uzyskać informację o wyłączeniach numer telefonu – +48/61 846 32 99 (opłata za połączenie zgodnie z cennikiem operatora).

Obszar Kościan

30 stycznia 2023 r. w godz. 08:30 – 14:30

gm. Kościan: Pelikan ul. Poprzeczna nr 20, 22, nr 24 do 29, działki nr 325/5, 331/9, 332/5, 333/5 do 333/10, 336/44, 336/45.

Obszar Kościan

6 lutego 2023 r. w godz. 09:00 – 16:00

gm. Kościan: Choryń nr 10B, 10C, 12 do 16 parzyste, nr 23 szkoła, 25, 27, 35 DANKO, 39, 39A, działki nr 70/10, 70/51, 70/54, 70/86, hydrofornia.

Obszar Śmigiel

6 lutego 2023 r. w godz. 11:30 – 16:30

gm. Śmigiel: Stare Szczepankowo nr 4, działki nr 46, 47.

Obszar Kościan

6 lutego 2023 r. w godz. 14:00 – 15:30

gm. Kościan: Kurza Góra ul. Rolna – cała; Kościan: ul. Chłapowskiego nr 11, nr 13 do 20, nr 21 do 29 nieparzyste, działki nr 3488, 3489/4; ul. Rolna – cała.

Obszar Kościan

6 lutego 2023 r. w godz. 15:30 – 17:00

Kościan: ul. Północna nr 1, 3, Enea Operator, Enea S.A., Enea Serwis, BHU, Enea Oświetlenie, 42 stacja kontroli pojazdów, działki nr 3364/6, 3364/7, wieża telefonii komórkowej.

 

Jak postępować w przypadku awarii zasilania?

Wyłączenie dopływu energii elektrycznej może być spowodowane zadziałaniem urządzeń zabezpieczających w instalacji domowej (bezpieczników, wyłączników różnicowoprądowych) jak też awarią w sieci zasilającej lub prowadzonymi przez Enea Operator pracami planowanymi*. Wstępnie, przyczynę awarii określamy obserwując sąsiednie domy (czy pali się w nich światło), oświetlenie ulicy, ewentualnie lampki kontrolne zasilania w rozdzielnicy.

Brak światła w okolicy świadczy o uszkodzeniu na sieci zasilającej i fakt ten ewentualnie zgłaszamy na pogotowie energetyczne pod numer telefonu – 991. Jeśli jednak sieć jest zasilana, to należy sprawdzić w rozdzielnicy czy nie zadziałały zabezpieczenia w wyniku przeciążenia lub zwarcia w instalacji. Trzeba również sprawdzić wyłącznik różnicowoprądowy. Jeśli przy próbie załączenia, zabezpieczenie natychmiast reaguje, należy odłączyć wszystkie odbiorniki i ponowić próbę. Gdy zabezpieczenia nie reagują –  podłączamy kolejno poszczególne odbiorniki, a zadziałanie zabezpieczenia w momencie włączenia jednego z nich wskazuje na uszkodzenie właśnie w tym urządzeniu. Może się też zdarzyć, że zadziałają bezpieczniki przedlicznikowe, do których nie mamy dostępu. W takiej sytuacji należy powiadomić pogotowie energetyczne.

* Brak zasilania może być spowodowany również wykonywaniem prac planowych (eksploatacyjnych, przyłączaniem nowych odbiorców, itd.). Enea Operator informuje o tych pracach z wyprzedzeniem poprzez ogłoszenia prasowe, na swojej stronie internetowej lub też w inny sposób rozpowszechniony lokalnie na danym terenie.

Źródło: ENEA Operator

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x