PLANOWANE WYŁĄCZENIA PRĄDU

Zgłoszenia o awariach przyjmowane są przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia pod bezpłatnym numerem telefonu – 991.

Dla klientów spoza obszaru OSD Enei chcących uzyskać informację o wyłączeniach numer telefonu – +48/61 846 32 99 (opłata za połączenie zgodnie z cennikiem operatora).

Obszar Śmigiel

21 września 2020 r. w godz. 11:00 – 16:00

gm. Śmigiel: Stare Bojanowo ul. Główna nr 77 do 83 nieparzyste, nr 85 do 100, nr 102 do 114A parzyste, działki nr 83/1, 113/7, 115/3 hydrofornia; ul. Krótka, Lipowa – całe ulice.

Obszar Kościan

24 września 2020 r. w godz. 08:00 – 13:00

gm. Czempiń: Betkowo nr 2, 7, 14, działki nr 25/18 do 23, nr 25/31 do 37.

Obszar Śmigiel

25 września 2020 r. w godz. 07:30 – 14:30

Śmigiel: ul. Leszczyńska nr 2, 4, 6, POCZTA POLSKA, ROTATOR; ul. Powstańców Wlkp. nr 3, BOGATTI.

Obszar Kościan

25 września 2020 r. w godz. 08:00 – 13:00

gm. Kościan: Katarzynin – cała miejscowość.

Obszar Kościan

25 września 2020 r. w godz. 08:00 – 16:00

gm. Kościan: Wyskoć nr 1, 1A, 3, nr 47 do 51 nieparzyste, działka nr 512; Wyskoć Mała – cała miejscowość; Darnowo nr 30 do 38A parzyste, nr 41D, nr 43 do 47A nieparzyste, działki nr 82/7, 88/3, 80/2, 79, 82/16, 82/17, 291/1.

 

Jak postępować w przypadku awarii zasilania?

Wyłączenie dopływu energii elektrycznej może być spowodowane zadziałaniem urządzeń zabezpieczających w instalacji domowej (bezpieczników, wyłączników różnicowoprądowych) jak też awarią w sieci zasilającej lub prowadzonymi przez Enea Operator pracami planowanymi*. Wstępnie, przyczynę awarii określamy obserwując sąsiednie domy (czy pali się w nich światło), oświetlenie ulicy, ewentualnie lampki kontrolne zasilania w rozdzielnicy.

Brak światła w okolicy świadczy o uszkodzeniu na sieci zasilającej i fakt ten ewentualnie zgłaszamy na pogotowie energetyczne pod numer telefonu – 991. Jeśli jednak sieć jest zasilana, to należy sprawdzić w rozdzielnicy czy nie zadziałały zabezpieczenia w wyniku przeciążenia lub zwarcia w instalacji. Trzeba również sprawdzić wyłącznik różnicowoprądowy. Jeśli przy próbie załączenia, zabezpieczenie natychmiast reaguje, należy odłączyć wszystkie odbiorniki i ponowić próbę. Gdy zabezpieczenia nie reagują –  podłączamy kolejno poszczególne odbiorniki, a zadziałanie zabezpieczenia w momencie włączenia jednego z nich wskazuje na uszkodzenie właśnie w tym urządzeniu. Może się też zdarzyć, że zadziałają bezpieczniki przedlicznikowe, do których nie mamy dostępu. W takiej sytuacji należy powiadomić pogotowie energetyczne.

* Brak zasilania może być spowodowany również wykonywaniem prac planowych (eksploatacyjnych, przyłączaniem nowych odbiorców, itd.). Enea Operator informuje o tych pracach z wyprzedzeniem poprzez ogłoszenia prasowe, na swojej stronie internetowej lub też w inny sposób rozpowszechniony lokalnie na danym terenie.

Źródło: ENEA Operator

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o