PLANOWANE WYŁĄCZENIA PRĄDU

Zgłoszenia o awariach przyjmowane są przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia pod bezpłatnym numerem telefonu – 991.

Dla klientów spoza obszaru OSD Enei chcących uzyskać informację o wyłączeniach numer telefonu – +48/61 846 32 99 (opłata za połączenie zgodnie z cennikiem operatora).

Obszar Kościan

25 lutego 2021 r. w godz. 08:00 – 12:00

gm. Kościan: Darnowo nr 1 do 28, nr 29 do 41 nieparzyste, działki nr 43/2, 129/5, 132/17, przepompownia, świetlica.

Obszar Kościan

25 lutego 2021 r. w godz. 11:00 – 16:00

gm. Kościan: Darnowo nr 30 do 38A parzyste, 41A do 47A nieparzyste, działki nr 79, 80/2, 82/7, 82/16, 82/17, 88/3. Wyskoć Mała nr 2, nr 4 do 10, działka nr 61/1, 80, 296/2.

Obszar Kościan

26 lutego 2021 r. w godz. 09:00 – 15:00

gm. Kościan: Witkówki – cała miejscowość

Obszar Krzywiń

2 marca 2021 r. w godz. 07:30 – 12:30

gm. Krzywiń: Stary Dębiec Os. Sosnowe nr 70 do 76, działki nr 1/87, 1/108, 1/132.

Obszar Śmigiel

2 marca 2021 r. w godz. 09:00 – 13:00

gm. Śmigiel: Wonieść nr 51A – działka nr 236/9.

Obszar Krzywiń

3 marca 2021 r. w godz. 08:00 – 14:00

gm. Krzywiń: Mościszki nr 10 do 17, nr 19 do 24B, nr 50 do 103, działki nr 60/2, 61/1 do 61/69, 337/1, 337/2.

Obszar Krzywiń

3 marca 2021 r. w godz. 09:00 – 13:00

gm. Krzywiń: Cichowo Os. Łąki nr 35 do 50; działki nr 9/16 do 9/31.

 

Jak postępować w przypadku awarii zasilania?

Wyłączenie dopływu energii elektrycznej może być spowodowane zadziałaniem urządzeń zabezpieczających w instalacji domowej (bezpieczników, wyłączników różnicowoprądowych) jak też awarią w sieci zasilającej lub prowadzonymi przez Enea Operator pracami planowanymi*. Wstępnie, przyczynę awarii określamy obserwując sąsiednie domy (czy pali się w nich światło), oświetlenie ulicy, ewentualnie lampki kontrolne zasilania w rozdzielnicy.

Brak światła w okolicy świadczy o uszkodzeniu na sieci zasilającej i fakt ten ewentualnie zgłaszamy na pogotowie energetyczne pod numer telefonu – 991. Jeśli jednak sieć jest zasilana, to należy sprawdzić w rozdzielnicy czy nie zadziałały zabezpieczenia w wyniku przeciążenia lub zwarcia w instalacji. Trzeba również sprawdzić wyłącznik różnicowoprądowy. Jeśli przy próbie załączenia, zabezpieczenie natychmiast reaguje, należy odłączyć wszystkie odbiorniki i ponowić próbę. Gdy zabezpieczenia nie reagują –  podłączamy kolejno poszczególne odbiorniki, a zadziałanie zabezpieczenia w momencie włączenia jednego z nich wskazuje na uszkodzenie właśnie w tym urządzeniu. Może się też zdarzyć, że zadziałają bezpieczniki przedlicznikowe, do których nie mamy dostępu. W takiej sytuacji należy powiadomić pogotowie energetyczne.

* Brak zasilania może być spowodowany również wykonywaniem prac planowych (eksploatacyjnych, przyłączaniem nowych odbiorców, itd.). Enea Operator informuje o tych pracach z wyprzedzeniem poprzez ogłoszenia prasowe, na swojej stronie internetowej lub też w inny sposób rozpowszechniony lokalnie na danym terenie.

Źródło: ENEA Operator

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o